10 nappal a tervezett dátum előtt befejezték a Rákóczi út és a Nagykörút csomópontjában az aluljáró-szigetelési munkák zömét, ezzel szombaton véget ért a nagyobb forgalomkorlátozás a kereszteződés és közvetlen környezetében – közölte BKK.
Azzal, hogy nagyrészt véget értek a felújítási munkák, július közepe óta először a csomópont ismét bővített sávkapacitással működik, a Rákóczi úton mindkét irányba három sáv (két forgalmi sáv és egy buszsáv), a Nagykörúton pedig két-két sáv járható.
A Nagykörúton az őszi szünetig szűkített forgalmi sávokon halad a forgalom, mert a munkák még tartanak a szegélyek mentén, de a korábbi – a csomóponti munkák megkezdése előtti – közúti kapacitás újra biztosított, áll a közleményben.
Emlékeztetnek, a Nagykörúton kerékpárral továbbra is a gépjárműforgalmi sávban közlekedve lehet átjutni a csomóponton.
A BKK az alternatív kerékpáros útvonalak használatát javasolja, a Rákóczi tér felé a Wesselényi utca–Klauzál utca–Márkus Emília utca–Stáhly utca–Somogyi Béla utca útvonalat érdemes választani. A Márkus Emília utcában a munkaterület kibővítése miatt egy rövid szakaszon a járdán lehet áthaladni, ezért a BKK kéri a gyalog és kerékpárral közlekedőket, hogy figyeljenek egymásra.
A BKK-nál rámutatnak: a nagykörúti lámpaprogram hétfő hajnaltól ismét a régi lesz, a villamosbarát programozásnak köszönhetően előnyben részesülnek a közösségi közlekedés kötöttpályás járművei. A csomópontban és annak közvetlen környezetében a forgalomkorlátozás feloldása után – várhatóan november végéig – már csak az őszi szünet idején várható a kereszteződés egészét érintő korlátozás: ekkor fejezik be a csomópontban az útburkolat végleges kopórétegének felvitelét.
„A gyors, megfeszített munkának köszönhető, hogy befejeződött az aluljáró-szigetelési munka, és feloldhatták a forgalomkorlátozást. Köszönet jár mindenkinek, aki kivette a részét a munkából, és köszönjük a fővárosban közlekedők türelmét is” – mondta dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szombat délelőtt a megnyitás miatt összehívott sajtótájékoztatón.
Ugyanitt Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta: „Sok értelmetlen javaslat hangzott el az utóbbi időben a kormányzat részéről a Nagykörút közlekedésével kapcsolatban, amely javulás helyett csak az elmúlt egy év eredményeit rombolta volna le. Hiába szüntettük volna meg például a Blaha Lujza téren a korlátozások idején egyébként nem is létező kerékpársávot, attól még a torlódások nem csökkentek volna, hiszen azok oka a Blahán tapasztalható forgalomkorlátozás. Ennek most vége. Nincs jobb megoldás a torlódások csökkentésére, mint a gyorsított munka, hiszen így idő előtt visszakaphatták a közlekedők a csomópont korábbi kapacitását. Köszönjük minden Budapesten közlekedő türelmét! Egy csomópont felújítása átmeneti kellemetlenség, de utána mindannyian egy jobban működő várost kapunk vissza!”
Így újul meg a Blaha Lujza tér (forrás:BKK)