Index Vakbarát Hírportál

A reklámok kevesebb mint tíz százaléka érintette a járványt

2021. szeptember 30., csütörtök 21:09 | aznap frissítve

Január és június között mintegy háromezer új reklám közül 253 reagált a koronavírus-járványra. Ezt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága közölte. Az NHMM Médiatanácsa a héten tartott ülésén elfogadott egy új tanulmányt a koronavírushoz kapcsolható, első alkalommal bemutatott reklámszpotok első féléves televíziós gyakorlatáról, ugyanis a koronavírus-járvány a reklámpiacot is átalakította, írta az MTI.

A reklámok több mint ötöde a fertőzés terjedését akadályozó és a gyógyítását szolgáló terméket, szolgáltatást vagy magatartást népszerűsített, például a maszkviselést, a nem vényköteles gyógyhatású készítményeket, fertőtlenítőszereket vagy teszteket.

Ezeket követték az olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek egyébként bármikor elérhetők, de az üzenetben a járványhelyzet került a középpontba. Példaként említették az okos wifit az otthoni munkavégzéshez, az online bankolást vagy az érintésmentes kiszállítást.

Az elemzett reklámok több mint kétharmada szolgáltatást, csaknem negyede terméket népszerűsített.

Rovatok