Úgy mondana le a kormány harmincöt évre az autópályák fenntartásáról, hogy nem számolta ki, megéri-e az államnak, ha magánkézbe kerülne az utak üzemeltetése – írja a Szabad Európa.
Csak olyan előzetes számítások léteznek, amelyek becslésnek tekinthetők
– hangzott el a lap szerint egy bírósági tárgyaláson az autópályák koncesszióba adásáért felelő kormányzati szerv részéről.
A Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) felhívása június 14-én jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Eszerint a mintegy kétezer kilométer hosszúságú hazai autópályát és autóutat összefogó hálózat üzemeltetésével és fejlesztésével egy céget vagy vállalatcsoportot bízna meg a kormány harmincöt évre.
Az állam ennek fejében rendelkezésre állási díjat fizetne, amely fedezné az üzemeltetés és fenntartás költségeit. A becslések szerint mai áron a szerződés értéke megközelítheti a háromezer milliárd forintot.
Az, hogy nem volt átgondolt a koncesszió kiírása, egy bírósági tárgyaláson derült ki, miután a Transparency International Magyarország beperelte a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó koncessziós irodát, mert megtagadta az eljárás alapját jelentő számítások kiadását – írja a lap.