A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train projektgazdái hirtelen rájöttek, hogy a városi villamos-közlekedést ellátó áramfejlesztő nem lesz képes megbirkózni a vasútvillamosok jelentette többletterheléssel.
A Szegeder.hu Kovács Tamás alpolgármester előterjesztéséből tudta meg, hogy a beruházó cég eddig nem vizsgálta meg az áramellátás maximális terhelhetőségét, és csak a próbafutások során derült ki, hogy az új szerelvényeknek több áramra van szükségük, mint a meglévő PESA villamosoknak, ezért fejlesztésre szorulnak az áramátalakítók.
A feladat finanszírozására a MÁV a vasúti pályahálózat működtetőjeként 70 millió forinttal száll be. A szerződés alapján a fejlesztést december 31-ig kell elvégezni. Azért van szükség ennyi időre, mert előtte fel kell mérni a meglévő rendszert, elvégezni az energetikai számításokat, kidolgozni a bővítési lehetőségeket és elkészíteni a kiviteli terveket.
A beruházás főmérnöke ugyanakkor a Délmagyarnak azt mondta, hogy emiatt nem késik a tram-train beindulása.
Nem okoz késedelmet a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése sem a tram-train szerelvények tesztüzemében, sem az év végére tervezett elindításában
– jelentette ki Kanda Imre, aki szerint sokkal inkább a tartampróbák eredményességétől függ a kezdés időpontja.
A tram-train kormánybiztosa, Lázár János mindenesetre most annak örül, hogy a vasúthatóság által előírt 50 ezer kilométeres tesztüzemnek lassan már a felénél járnak, több mint 20 ezer kilométert tettek meg a szerelvények problémamentesen. Merthogy csak akkor kezdődhet el a korlátozott szolgáltatási szintű forgalom keretében a személyszállítás az új hibrid járművekkel, ha a szigorú és hosszú tesztüzem megnyugtatóan lezárul.