Rákos állomáson kisiklott a MÁV síndiagnosztikai mérővonata, amelynek feladata a sínhibák kimutatása ultrahangos anyagvizsgálati módszerrel és a sínkopás mágneses elven történő mérése. Ezúttal sínhiba ugyan nem volt, viszont a váltóállítással valószínűleg hibáztak.
A három egységből álló szerelvény, amely két öttengelyes motorkocsiból és közötte egy négytengelyes mérőkocsiból áll, éppen egyik vágányról a másikra haladt át, amikor minden valószínűség szerint aláváltottak, így három tengelye is kisiklott. A BalesetInfó beszámolója szerint a vonatot szétkapcsolták, és a vasúttársaság baleset-elhárítói hidraulikus emelővel helyezték vissza a sínre a szerelvényt.
Érdekes, hogy a váltókkal mostanában a BKV-nak is meggyűlt a baja. Két napja a Mester utcai végállomásra beérkező 51-es villamos siklott ki, miközben áthaladt a váltón. A TW6100 típusú, Hannoverből vásárolt szerelvény műszaki mentése két órán át tartott, ez idő alatt pótlóbuszok szállították az utasokat.