A pártoktól távolságot tartók csupán négy százaléka írta alá a petíciót.
Mint arról korábban beszámoltunk, tegnap módosult a Fidesz még zajló petíciós kampánya. A Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! szlogent felváltotta a Stop Gyurcsány! Stop Márki-Zay! üzenet.
Az IDEA Intézet szerint a szeptember elején induló kampánynak már eleve több célja lehetett. Az egyik az ellenzéki előválasztás kommunikációs ellensúlyozása, a másik a Kubatov-lista felfrissítése.
Kutatásukban egyetlen kérdés erejéig 2021. szeptember 30.–október 9. között vizsgálták meg a petíció társadalmi ismertségét, egészen pontosan azt, hogy saját bevallásuk szerint a Fidesz-szavazók, valamint a pártoktól távolságot tartók aláírták-e. Az eredmény a következő:
„Talán nem túlzás azt állítani, hogy összességében a petíció célja leginkább a Kubatov-lista felfrissítése lehetett. Ezt a célt a Fidesz-táboron belül elég nagy hatékonysággal érhette el” – vonta le a tanulságokat az IDEA Intézet Facebook-bejegyzésében.
Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója október elején azt közölte, hogy már több mint egymillióan írták alá a petíciót.
(Borítókép: Hollik István és Böröcz László képviselő sajtótájékoztatót tart a Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! aláírásgyűjtés kapcsán 2021. szeptember 1-jén. Fotó: Balogh Zoltán / MTI)