A Zuglót és Újpalotát összekötő Csömöri úti felüljárót másfél évnyi lezárás után adták vissza a forgalomnak. A 44 éve épült híd szerkezete már 2019-ben balesetveszélyessé vált, emiatt kezdték el tavaly áprilisban a felújítását.
Ám amikor a kivitelező cég eltávolította a betonfedést, olyan mértékű károsodásra derült fény, hogy le kellett állítani a munkálatokat. A Budapesti Műszaki Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékétől megrendelt szakvélemény alapján jóval nagyobb mértékű beavatkozás volt szükséges ahhoz, hogy a szerkezet élettartamát legalább 10–15 évvel meg tudják hosszabbítani. Még az a lehetőség is felmerült, hogy végleg elbontsák és közúti aluljárón vezessék át a forgalmat a vasúti vágányok alatt, ám ennek költsége annyira riasztó volt, hogy végül letettek erről a tervről. Az újjáépítés mellett döntöttek, ami így is egymilliárd forintos nagyságrendű beruházás volt.
Hogy ezt a temérdek pénzt mire költötték? Elkészült
Az alépítmények környezetének befejező munkálatai vannak csupán hátra, ami a felüljáró forgalmát már nem érinti.
A Csömöri–Drégelyvár felüljáró Zugló és Újpalota között ma még a legfontosabb közlekedési útvonal, és egész Budapest közlekedési hálózatában kiemelt szerepe van. Ez egészen addig így is marad, míg nem épül meg a 4-es metró a Bosnyák térig, majd tovább Újpalotáig
– mutatott rá Horváth Csaba, a XIV. kerület polgármestere.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hídátadó apropóján azt hangsúlyozta, hogy a szűkös anyagi források ellenére elkötelezettek a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó korszerűsítési munkák, azaz a Blaha Lujza tér, a pesti Duna-part belvárosi szakaszának újjáépítése és a Lánchíd felújítása mellett
idén nyáron indult a rekonstrukció a BKK beruházásában,
ezeket előreláthatóan még ebben az évben visszaadják a forgalomnak.
Az útfelújítási program további eleme az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti, 4,2 kilométeres szakaszának korszerűsítési terve, ami viszont csak később valósul meg.