Töltés közben kigyulladt egy elektromos meghajtású személyautó Székesfehérváron. A helyi tűzoltók kiérkezésekor a kocsi már teljes terjedelmében égett, végül két habsugárral sikerült eloltani a lángokat. Legalább is így gondolták, miután visszahűtötték a járművet. Nem sokkal később azonban az akkumulátorok újra melegedni kezdtek és visszagyulladtak, ezért a teljes oltás még csaknem öt órát vett igénybe.
A magas hőmérséklet károsította a környező épületek szigetelését, és az ott tárolt építőanyagok csomagolását is – írta honlapján a Katasztrófavédelem. Emiatt a festékáruház kénytelen volt egy napra bezárni kapuit a vásárlók előtt.
Egyedül az autó egyik kereke maradt meg viszonylag épen, ez alapján a Villanyautósok.hu megállapította, hogy egy Jaguar i-Pace járhatott szerencsétlenül.
Magyarországon évente 550–600 esetben riasztják a tűzoltókat égő autókhoz . A mintegy 4 millió darabos személygépkocsi-állományhoz viszonyítva ez nagyjából 0,14 ezrelékes arányt jelent. Mivel a tisztán elektromos autók száma idehaza nemrégiben átlépte a 18 ezer darabot, így évente 2 villanyautótűz még az átlag alatt marad, de 3 már átlag feletti érték lenne.
Tegnap Óbudán égtek akkumulátorok, igaz, azok nem voltak beszerelve autókba, hanem egy Szentendrei úti épületben voltak felhalmozva. Ehhez az esethez a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik egy vízsugárral és poroltóval oltották el a lángokat.