Index Vakbarát Hírportál

„Siklókon” lehet majd lejutni a metróhoz

2021. október 30., szombat 09:41

A 3-as metróvonal belvárosi állomásain már szinte mindenhol befejeződtek a bontási munkálatok, és elkezdődött a tényleges építés. A legjelentősebb momentum, hogy a Kálvin téren már beépítették az első ferdepályás felvonót, amely az akadálymentes közlekedést fogja biztosítani az állomáson.

Miközben a Nyugati pályaudvar–Ferenciek tere közötti szakaszon a lejtaknákban főként a ferdefelvonók és új mozgólépcső-szerkezetek beépítésének előkészítése zajlik, addig az üzemi területeken az építészeti kialakítás a végéhez közeledik, helyenként a berendezések beépítése is tart már. Ez azért fontos, mert 

a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomások átadását jövő tavaszra hozták előre.

Az állomások áramellátását már az új transzformátorok és az új elektromos kapcsolóterek biztosítják. A főszellőző berendezéseket és a hozzájuk tartozó kábeltartó rendszereket már beépítették, jelenleg az elektromos hálózat végső kialakítását végzik.

Szinte minden új mozgólépcső a helyére került, az első ferdepályás felvonó fülkéje és szerkezete pedig már látható a Kálvin téren. Elkészültek az ÁDI-, azaz az állomási diszpécserhelyiségek. Az utasforgalmi területeken tartanak a padló- és oldalfalburkolások, az álmennyezet-szerelések, és lassan kirajzolódnak a végső arculati elemek.

Az alagútban már a megújult bal vágányon közlekednek a szerelvények, és a jobb vágány cseréjét végzik, egyes szakaszokon pedig már az új sínszálak beépítése is megtörtént.

A metrófelújítás szigorú ütemterv mentén zajlik, de a Deák Ferenc téri állomás előrehozott átadásának lehetőségét is vizsgálják. A teljes M3-as vonalszakaszt várhatóan 2023 első negyedévében kapják vissza az utasok.

Rovatok