A magyar cégek 58 százaléka tervez az év végén eseti juttatást adni munkavállalóinak – derül ki a Magyar Utalvány Zrt. kutatásából.
A leginkább jellemző jutalmazás például a bónusz vagy a jutalom, míg a vállalatok 22 százaléka tárgyi ajándékot adna, húsz százalék pedig csekély értékű ajándékot utalvány formájában.
Azok közül a cégek közül, amelyek idén nem adnak év végi juttatást, a többség azzal indokolta döntését, hogy ez eddig sem volt jellemző, húsz százalék pedig arra hivatkozott, hogy bár korábban volt rá példa, idén nem tudják kigazdálkodni a pluszköltséget, a vállalkozások négy százaléka pedig jótékony célra fordítja a keretet.
A cégek azonban nemcsak munkavállalóikat ajándékoznák meg, hanem üzleti partnereiket is. A vállalatok fele ötezer forint alatti összeget fordítana erre – tárgyi ajándék, utalványok, eseménybelépők formájában.
(MTI)