A gyártók meglátása szerint a magyar piacon idén kevesebb édesség fogyhat az ünnepek alatt, az eladások értékét tekintve viszont enyhe növekedéssel számolnak. A magyar boltokból idén mintegy nyolcmillió csokoládéfigurát és körülbelül 3500 tonna szaloncukrot visznek haza, a teljes decemberi forgalom pedig az ötvenmilliárd forintot is elérheti.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára, Intődy Gábor elmondta: a forgalom a minőség irányába terelődött az elmúlt években, és bár jóval kevesebb, mégis jobb minőségű édességet választanak a vásárlók a karácsonyi időszakban. Nagyon széles a választék, a gyártók pedig egész évben a szezonra készülnek, és a piacon is több újdonság jelenik meg – tette hozzá.
A szakember szerint egyre nagyobb szerep jut a különleges szaloncukroknak és édességeknek a kínálatban, az organikus, a bio- és a vegán termékek száma pedig dinamikusan emelkedik. A legtöbben viszont így is ragaszkodnak a hagyományos, megszokott ízekhez.
A szövetség által készített felmérés alapján megállapítható, hogy a magyar emberek többsége még mindig a zselés szaloncukrot fogyasztja leginkább. A vásárlók idén enyhe áremelkedésre számíthatnak, az alapanyag mellett ugyanis szinte minden termelési tényező ára növekedett, a drágulást pedig mindegyik gyártó megérzi.
Intődy Gábor viszont úgy látja, hogy az elmúlt hónapokban tapasztalt árrobbanás hatása jelentősebb mértékben csak jövőre mutatkozik majd meg az édességek piacán – írja a Magyar Nemzet.