Továbbra is drámai a helyzet a kikötőhelyeket illetően a Balatonon, de jövőre talán beindul némi mozgás – számolt be az Infostart a likebalaton.hu körképére hivatkozva.
Hiába készül el nagyjából félezer új hely, nem lesz elég és a rohamos drágulási tendenciát sem töri meg. A likebalaton.hu azt írta: nemcsak az a probléma, hogy mind több a hajó a Balatonon, hanem az is, hogy az újak egyre nagyobbak.
Arról nincs pontos adat, hogy mennyi hajó van a Balatonon, de a számot általában nyolcezerre teszik, nagyjából ugyanennyi a kikötőhely is. „Ki lehet tenni a megtelt táblát a balatoni kikötőkre, és jelenleg nem is lehet kikötőhelyhez jutni” – tette hozzá a portál.
Azt is írta, hogy a kikötői díjak évenként minimum 10 százalékkal, az utóbbi öt évben legalább másfélszeresére nőttek, jelenleg a kisebb, húsz láb körüli hajók évente minimum 600 ezer forint költséggel kalkulálhatnak, az átlag 36-40 láb közöttiek 1,5 millió, az igazán nagyok pedig 2 millió forint tárolási díjjal számolhatnak.
A Balaton sokkal több hajót is be tudna fogadni, elsősorban nem a hajósokkal vagy a hajóméretekkel van baj, hanem a kikötőhelyek hiányával. A Balaton-törvény még nagyjából húsz helyen tenné lehetővé kikötők létesítését, az engedélyezési procedúra azonban nagyon nehéz, leginkább az önkormányzatok és a helyi érdekek miatt.
(via infostart.hu/likebalaton.hu)
(Borítókép: hajók érkeznek a Balatoni Hajózási Zrt. 175. jubileumi ünnepségsorozatának zárásaként megrendezett ünnepségre Balatonfüredre 2021. szeptember 18-án. Fotó: Varga György / MTI)