A gépjárműforgalom mérséklését is célzó politikai nyilatkozatot fogadtak el az LMP budapesti szervezetei szombaton tartott kongresszusukon – közölte a párt. Az MTI-hez eljuttatott közleményükben kiemelték: céljuk, hogy kormányra kerülésük esetén „Magyarország végre a szavakon túl tettekben is elindulhasson a fenntarthatóság felé”.
Az LMP ennek érdekében használat- és szennyezésarányos útdíjjal mérsékelné a gépjármű-forgalmat, az autók megengedett sebességét pedig lakott területeken belül óránként 30 kilométerben maximálnák, ami alól csak a főútvonalak jelenthetnek kivételt.
A párt rögzítette továbbá, hogy nem támogatják külföldi elitegyetemek magyar adófizetői forrásokból történő építését, ahogy a budapesti repülőtér bővítését, valamint új városligeti épületek létrehozását sem. Ezzel szemben fejlesztenék a kerékpáros és gyalogos forgalmat, valamint növelnék a települési zöldterületeket.
A Normafát pihenésre és kirándulásra alkalmas városi erdőként, nem szórakoztató központként kell kezelni és megújítani, a Népligetet pedig természetközeli és műemlék közparknak meghagyni, fejleszteni – áll az LMP budapesti szervezeteinek nyilatkozatában.
Nem az LMP az egyetlen, amely fizetőssé tenné az utakat Budapesten. Mint arról korábban az Index is beszámolt, a Levegő Munkacsoport nemrég azzal az ötlettel állt elő, hogy ötszáz forintos napi matricával lehetne kezdeni a budapesti dugódíjat, amelyet minden, a főváros határát átlépő jármű vezetőjének ki kellene fizetnie. Szerintük egy ilyen díj hatására egy időre megszűnne a forgalmi dugók jelentős része, javulna a levegő minősége és kissé fellélegezhetne a város.