Az egymilliárd forintos összeget is megközelítheti a január végén történt metróbalesetben keletkezett kár értéke. A pontos összeg felmérése a rendőrségi vizsgálat után lesz lehetséges.
Szakértői becslések szerint a BKV-nak a helyreállítások költsége meghaladja az 500 millió forintot, de az egymilliárd forintot már nem.
Az összetört metrókocsik között lesz olyan, ami „gazdasági totálkár”, ezért olcsóbb lesz egy új beszerzése a javítás helyett.
A balesetben érintett mindkét szerelvényt kivonták a forgalomból, hogy mikor térnek vissza a közlekedésbe, egyelőre bizonytalan.
A keletkezett kár több mint felét nemcsak a metrókocsik rendberakása teszi majd ki, hanem a baleset helyszínén súlyosan megrongálódott pálya helyreállítása is. Időközben ezek javítása már javarészt megtörtént, de a járművezetők által használt vasjárdák még hiányoznak, így Kőbánya-Kispestnél fordítóbrigádok végzik a vonatok irányba állítását.
Mint arról korábban az Index is beszámolt, két metrószerelvény ütközött össze az M3-as metróvonal Kőbánya-Kispest „kihúzó” szakaszán. A járművön utasok nem tartózkodtak, személyi sérülés nem történt.
Az elsődleges vizsgálatokból kiderült, hogy emberi mulasztás okozhatta a metróbalesetet. A BKV tájékoztatása szerint az egyik metrószerelvény tilos jelzésre indult el, és a vonat indítását, mozgását, sebességét folyamatosan felügyelő rendszer is ki lett kapcsolva. A történtek miatt a 3-as metró rekonstrukciója is csúszhat.
(vg.hu)
(Borítókép: Ütközésben megsérült metrószerelvények a 3-as vonal Kõbánya-Kispest kihúzó szakaszán 2022. január 22-én. Fotó: Mihádák Zoltán / MTI)