A Tesco kiábrándult, a Vatera a CD-k új aranykorát éli.
A Tesco nemzetközi anyacége néhány napja jelentette be, hogy a gyenge kereslet miatt fokozatosan eltünteti áruházai polcairól a CD-ket.
Miközben a Tesco a csökkenő keresletre fogja a kínálat csorbítását, addig a Vatera épp az optikai lemezen kiadott albumok iránti kereslet stabil növekedését tapasztalja már két éve.
Hogy is áll Magyarországon a lemezek vásárlása? A bakelitlemez virágkorát éli, olyannyira, hogy 2019-ben és 2020-ban a Vaterán ez volt a legnépszerűbb zenei hordozó, 2021-ben azonban a CD tört az élre. Érdekesség, hogy a járvány előtti évhez képest 2021-re 35 százalékkal nőtt a Vaterán a CD-eladások száma.
2021-ben közel 31 ezer darab zenei CD talált gazdára a Vaterán, utoljára 2011-ben fogyott hasonló mennyiség (abban az évben több mint 33 ezer darab CD kelt el a piactéren).
Így eléggé megkérdőjelezhető a Tesco indoklása. Eddig még más közleményt nem adtak ki.