Az Ynsight Research kutatása szerint egyelőre még viszonylag kevés magyar politikus rendelkezik TikTok-csatornával, de az utóbbi pár hónapban egyre többen kezdték használni a felületet. Elsőként a pártok ifjúsági szervezetei bukkantak fel a TikTokon, azóta már több hazai pártnak is van profilja.
Az előválasztás vége óta a Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalom is tiktokozik, de tartalmai ritkán válnak virálissá. Az ellenzék miniszterelnök-jelöltjének profilja viszont egyre népszerűbb, több mint 35 ezer követővel és 591 ezer kedveléssel rendelkezik. Van olyan videója, amely átlépte az egymillió megtekintést. A kutatásban úgy fogalmaznak: Márki-Zay Péter videói közül több is az oldalon népszerű trendek mentén készült, megjelenik a politikus magánélete és fiatalkora.
A Mi Hazánk Mozgalom (11,5 ezer követő, 148 ezer lájk) is aktív a TikTokon, bár a videóik nem kifejezetten ide készülnek, általában YouTube-videók részleteit osztják meg. A pártelnök Toroczkai Lászlónak külön profilja (8 ezer követő, 40 ezer lájk) van, nála előfordul több, látszólag direkt a TikTokra szánt videó is.
A Momentum Mozgalom ifjúsági szervezete, a TizenX csatornája 5,2 ezer követővel és 178 ezer lájkkal rendelkezik, videóik többségében próbálják követni a trendeket. Fekete-Győr András (5 ezer követő, 117 ezer lájk) korábbi miniszterelnök-jelölt és pártelnök utoljára az előválasztás idején jelentkezett tartalommal.
Az MSZP nem tiktokozik, Kunhalmi Ágnes társelnök azonban igen: 3,7 ezer követőnél és 84 ezer lájknál tart.
A Demokratikus Koalíciónak 1,5 ezer követője és 32 ezer lájkja van.
A Jobbiknak eddig 4,8 ezer követő jutott, 35 ezer lájk mellett. A párt ifjúsági szervezete 2,2 ezer követővel és 29,8 ezer lájkkal bír. Jakab Péter mindkettő profilt előzi, 65,9 ezer követő és 505 ezer lájk van mögötte, általában pártpolitikai jellegű videókkal jelentkezik, de már táncolt is, a Facebookon pedig énekel.
A Fidesz nem tiktokozik, a Fidelitas csak február óta rendelkezik csatornával. A kormánypárti politikusok közül viszont többen is használják a videómegosztót. A kutatás szerint Tuzson Bence videói konkrét stratégia mentén működő tartalomgyártásra utalnak, a magyar politikusok közül ő rendelkezik a legtöbb, 1,6 millió lájkkal, követőtábora 46,9 ezer főt számlál. Tartalmainak többsége százezer megtekintés körül teljesít, de van nyolcszázezres is. Tuzson Bence nem feltétlenül pártpolitizál a TikTokon, inkább a hazai nevezetességekről szóló érdekességek és a történelmi információk köré építi a tartalmait.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő is aktív a TikTokon, általában szociális és humanitárius ügyekről, valamint pártpolitikáról posztol a 18,5 ezer követőnek. Eddig 342 ezer lájkot gyűjtött, egyszer pedig belefutott egy prostituáltakról és pénzről szóló kazah rapzenébe, amelyről az Indexnek adott interjújában meg is kérdeztük.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)