Rendkívüli nyitvatartással biztosítják jövő szombaton és vasárnap a kormányablakok és okmányirodák a választáshoz kapcsolódó okmányok pótlásának ügyintézését.
Országszerte ügyeletet tartanak a választás hétvégéjén a kormányablakok. A Miniszterelnökség tájékoztatása szerint a választáson és az országos népszavazáson való részvétel a személyazonosság, illetve a lakcím igazolásával történik. Ehhez az alábbi érvényes dokumentumokra van szükség:
Annak érdekében, hogy a választásra jogosultak élni tudjanak szavazati jogukkal, a választópolgárok akár a választás hétvégéjén is pótolhatják a szavazáshoz szükséges, de érvényét vesztett, elveszett, sérült okirataikat – emelték ki. Hozzátették, hogy
a járvány miatt a 2020. március 11. óta lejárt okmányok érvényességét meghosszabbították, így ezekkel is részt lehet venni a választáson.
Az április 3-i országgyűlési választás, illetve országos népszavazás napján és az azt megelőző napon szinte valamennyi kormányablakban és okmányirodában ügyeletet tartanak. Minden budapesti kerületben, illetve az összes olyan településen, ahol van kormányablak vagy okmányiroda, legalább egy nyitva tart április 2-án és április 3-án.
Ezeken a napokon azonban kizárólag személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre lesz lehetőség, illetve az elveszett vagy megsérült lakcímkártya pótlására. Ha valakinek semmilyen személyazonosításra alkalmas okmánya sincs, akkor ideiglenes személyi igazolványt kap, amellyel részt vehet a szavazáson.
A kormányablakok és okmányirodák rendkívüli nyitvatartása:
Az ügyeletet tartó kormányablakokról és okmányirodákról a kormányablak weboldalán tájékozódhatnak – tette hozzá a Miniszterelnökség.
(Borítókép: Kormányablak Dunakeszin 2021. szeptember 1-én. Fotó: Bruzák Noémi / MTI)