A Publicus Intézet legfrissebb közvélemény-kutatásában a pártpreferencia mellett az áremelkedés hatására is kíváncsiak voltak.
A Publicus Intézet március 25. – március 29. között 800 fő megkérdezésével készült közvélemény-kutatásában a megkérdezettek 56 százaléka válaszolt úgy, hogy az elmúlt hónapokban valamilyen terméket a magas ár miatt nem vásárolt meg. 31 százalékkal ez többször is előfordult, 25 százalékkal néha. 43 százaléknyi válaszolóval nem fordult elő ilyen.
A legtöbben a ruházkodáson spórolnak (36 százalék), ezt követi az élelmiszer (31 százalék), a szórakozás és a kultúra (29 százalék), az üzemanyag (26 százalék), valamint a háztartási termékek (25 százalék).
83 százalék szerint a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme. A nyugdíjak esetében ez 70 százalékra volt jellemző. A válaszadók a valóságosnál magasabb, 24 százalékos inflációs rátát érzékelnek.
A kutatásban arra is rákérdeztek, hogy április 3-án melyik pártot támogatják a megkérdezettek, ez alapján hibahatáron belül vezet a Fidesz–KDNP:
Az IDEA Intézet is szűk Fidesz-előnyt mért, viszont a Medián adatai szerint csak a kormánypártok győzelmének mértéke a kérdés.
(Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke beszédet mond Egerben, ahol választókkal találkozott 2022. március 30-án. Fotó: MTI / Miniszterelnöki Sajtóiroda / Benko Vivien Cher)