Egy Szentpétervárról Belgrádba tartó szerb repülőgép miatt riasztották a Magyar Honvédség Gripeneit. A gépet bombafenyegetés miatt kikísérték a magyar légtérből. Később egy Moszkvából érkező gép miatt kellett felszállniuk. Késő délután pedig egy osztrák kisrepülő nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
Bombafenyegetés miatt szálltak fel a magyar Gripenek pénteken kora délután. Egy Szentpétervárról Belgrádba tartó A–319-es utasszállító repülőgép miatt riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültségét ellátó Gripenjeit – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
A gép bombafenyegetést jelzett a polgári légi irányítás felé, ezért a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség vadászgépeit, amelyek a felszállást követően a szerb A–319-es repülőgépet kikísérték a magyar légtérből
– olvasható a közleményben. Hozzátették: a Gripenek ezt követően visszatértek a kecskeméti bázisra.
Nem sokkal később ismét riasztották a magyar vadászgépeket. Rövid időn belül kétszer szálltak fel a Gripenek pénteken délután. Ezúttal egy Moszkvából Belgrádba tartó utasszállító repülőgép miatt riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó vadászgépeit a délutáni órákban.
Az utasszállító szintén bombafenyegetést jelzett a polgári légiirányítás felé, ezért a NATO déli Egyesített Légi Hadműveleti Központja riasztotta a Magyar Honvédség vadászgépeit, amelyek a felszállást követően azonosították a szerb A–319-es repülőgépet, és kikísérték a magyar légtérből
– írja a Honvédelmi Minisztérium. A géppár ezt követően visszatért a kecskeméti bázisra.
Nem ma fordult elő először, hogy szerbiai járathoz riasztják a magyar vadászgépeket. Korábban egy Belgrádból Szentpétervárra tartó civil gép miatt március 28-án szálltak fel a Magyar Honvédség gépei.
Péntek délután harmadszor is riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei. A géppárnak 17 óra körül azért kellett felszállnia, mert egy Ausztria felől érkező, Piston típusú kisrepülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A NATO Déli Egyesített Légi Hadműveleti Központ riasztását követően a légvédelmi készültséget ellátó Gripenek haladéktalanul felszálltak. Miközben azonosították a repülőgépet és vezetőjét, a légiirányítás is felvette a rádiókapcsolatot velük.
A vadászrepülők a kisgépet Szegedre kísérték, majd visszatértek a kecskeméti bázisukra – olvasható a közleményben.
A paksi atomerőmű három kilométeres, tiltott légterébe repült az osztrák kisrepülőgép – tájékoztatta az atomerőmű kommunikációs igazgatója az MTI-t. Kovács Antal elmondta: a Magyar Honvédség vadászgépei a kisrepülőt Szegedre kísérték.
A korábbi hírek szerint a magyar vadászgépek 17 óra körül azért szálltak fel, mert egy Ausztria felől érkező, Piston típusú kisrepülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légi irányítással.
A légvédelmi készültséget ellátó Gripenek azonosították a repülőgépet, és a vezetőjével a légi irányítás is felvette a rádiókapcsolatot. Miután a kisgépet Szegedre kísérték, a vadászgépek visszatértek kecskeméti bázisukra.
(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)