A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint inkább félnek a tömegközlekedési dolgozók a messziről bűzlő és a rendbontó utasoktól, mintsem agresszíven lépnek fel velük szemben.
Ahogy korábban megírtuk, az utasok vették videóra a jelenetet, ahogy szombaton a budapesti 19-es villamos vezetője durva szavakkal alázza meg és zavarja le a szerelvényen utazó hajléktalanokat. A szemtanú szerint a villamos vezetője rögtön agresszíven viselkedett a hajléktalanokkal.
A BKV a felvétel alapján azóta vizsgálatot indított az ügyben, amelynek lefolytatása után bővebb tájékoztatást ígértek. Ettől függetlenül, mint írják, járművezetőiktől elvárják a kulturált, utasbarát munkavégzést.
Az ügyre Facebook-oldalán reagált nyilvános bejegyzésben Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, aki véleményét öt pontban foglalta össze.
Szerinte a következő öt állítás egyszerre igaz:
Vitézy Dávid hozzátette: az utasok nagy többségének jogos igénye és nem mellesleg a tömegközlekedés vonzerejének megtartása miatt mindannyiunk közös érdeke, hogy a büdös, környezetüket beszennyező utasok ugyanúgy ne utazzanak, ahogy hangoskodó, hangosan zenét hallgató, másokat zaklató vagy erőszakos utasok se.
A BKF vezérigazgató arról is írt, hogy a félelem az említett jelenségektől inkább jellemzi a járművezetőket és a jegyellenőröket, mint az aránytalanul szigorú fellépés.
Egy ilyen helyzetben nagyon vékony a határozott és a fölényeskedő stílus közötti határvonal, de általánosságban leginkább köszönetet érdemelnek azok a dolgozók, akik próbálják az utazási szabályokban szereplő rendet betartatni a tömegközlekedési járműveken
– osztotta meg gondolatait Vitézy Dávid.
(Borítókép: Vitézy Dávid 2020. január 21-én. Fotó: Bődey János / Index)