Oroszország ukrajnai inváziója miatt bizonytalanná vált a 2-es és a 4-es metróvonalon közlekedő szerelvények keréktárcsáinak cseréje.
Ennek az az oka, hogy az Alstom-kocsik keréktárcsáit Dnyipróban gyártják, ahol az ipari központ támadások alatt áll, sőt elképzelhető, hogy le is bombázták, az viszont biztos, hogy a termelést már február végén felfüggesztették.
Mivel a szerelvények futófelületei időről időre elkopnak, a BKV első körben esztergálja az abroncsokat, ám ha erre nincs lehetőség, rendszeresen cserélni kell a keréktárcsákat, márpedig ha nem érkezik utánpótlás, az a menetrendre is kihathat – írja a Világgazdaság.
A BKV legutóbb 2021 őszén döntött monoblokk-kerekek beszerzéséről. A tendert a Radreifen 2013 Kft. nyerte el körülbelül 650 ezer euró értékben. A szerződést 2022 január végén írták alá, a végső dátum 2023 júliusa, a megállapodás többkörös szállítást kötött ki. Ezek közül a második és a harmadik ütem szerinti teljesítés csúszhat.
A BKV már februárban jelezte a Radreifennek, hogy keressen más gyártót, hogy a keréktárcsák beszállításának határidejét betartsák, és az ellátás is folyamatos legyen. Korompai Péter, a cég ügyvezető igazgatója elismerte, hogy nehézségek támadtak, amelyeket meg kell oldani, ám részletekről nem beszélt.
A Világgazdaság szerint a monoblokk-kerekek pótlása jóval súlyosabb következményekkel járhat a 2-es és a 4-es metró esetében, mint az alkatrészellátási problémák a 3-as metrónál.
Az orosz–ukrán háború eseményeit folyamatosan figyelemmel kísérjük, szerdai percről percre frissülő hírfolyamunkat itt találja.
(Borítókép: A 4-es metró vonalának Szent Gellért téri mélyállomása 2019. január 29-én. Fotó: Jászai Csaba / MTI)