Egyetért Budapest zöldebbé tételével a Magyar Autóklub, ugyanakkor elutasítja a pesti alsó rakpart végleges lezárásának ötletét. Az autós szervezet néhány napja egyeztetést is folytatott az ügyben a fővárossal, ahol állításuk szerint nem közeledtek egymáshoz az álláspontok.
Elutasítja az észak–déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását és a rakparti forgalom elterelését a Magyar Autóklub (MAK) – tájékoztatta az MTI-t a szervezet.
Mint írják, a MAK ugyan egyetért az élhető zöldváros-koncepcióval, és a belső kerületekben lévő forgalom csillapítását is szükségesnek tartja. A „Visszaadjuk a Duna-partot a budapestieknek” retorikával ugyanakkor nem ért egyet, mivel megítélésük szerint a fővárosiak többsége autóval közlekedik. Hozzátették: az autóklubot és az autós közvéleményt meglepetésként érte Karácsony Gergely főpolgármesternek a pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése.
Szerintük ugyanis ebben a helyzetben valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges.
A MAK éppen emiatt vette fel a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal, és vett részt egyedüli autózással foglalkozó szervezetként az április 25-én megtartott közös egyeztetésen, ahol beszámolójuk szerint „nem közeledtek egymáshoz az álláspontok”.
A közleményben a Magyar Autóklub kifejtette, hogy ötletelés helyett stratégiai szervezésre van szükség, amelynek keretében meg kell vizsgálni a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének lehetőségét is. De a P+R parkolók és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem halasztható.
Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni, anélkül hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék
– idézte az MTI a Magyar Autóklub közleményét.