A Magyar Reklámszövetség szerint a reklámadó visszavezetése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, és azt is jelezték, hogy nyitottak a kormánnyal történő egyeztetésre.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy a több szektort érintő extraprofitadó bevezetése mellett 2023. január 1-jétől visszatér a reklámadó, amitől 15 milliárd forintnyi bevételt remélnek.
A reklámadó káros a teljes magyar gazdaságra, a visszavezetését nem támogatják – közölte pénteken a Magyar Reklámszövetség és társszövetségei. A szervezet úgy látja, hogy a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét.
A Reklámszövetség szerint a reklámipar erősíti a gazdaságot, visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re. Ugyanakkor azt is leszögezték, hogy értik a gazdaság nehéz helyzetét, részt is kívánnak venni a megoldásban, de a reklámadó a stabilizáció és a növekedés ellen hat – írja a hvg.hu. A Reklámszövetség korábbi tanulmánya alapján minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, emellett további érveik is vannak:
A Reklámszövetség és társszövetségei nyitottak a kormánnyal történő egyeztetésre. A reklámadó korábbi történetéről itt írtunk bővebben.
(Borítókép: Nagy Márton és Gulyás Gergely 2022. május 26-án a Kormányinfón. Fotó: Szollár Zsófi / Index)