A Balatoni Bringakört fejlesztő ígérete alapján az év végéig 114 kilométeren haladhatnak korszerűbb úton a biciklisek. Ám ezzel együtt még mindig maradt a felújítás szempontjából 90 „érintetlen” kilométer.
Tavalyhoz képest az idei szezon elejére a Balatoni Bringakör negyven kilométeren újult meg, ezen belül is igyekeztek változtatni a balesetveszélyes kanyarokon. Mindez azt jelenti, hogy májusig összesen 108 kilométeren, az év végéig pedig 114 kilométeren haladhatnak korszerűbb úton a biciklisek.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője az Infostartnak elmondta, hogy ezzel együtt még mindig maradt a felújítás szempontjából 90 „érintetlen” kilométer.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 2017 óta fejleszti a Balatoni Bringakört; az első effektív kapavágásokra 2019-ben került sor.
Kiss Boglárka azt is elárulta, kerékpárutat fejleszteni sok szempont komolyabb kihívás, mint új nyomvonalon autópályát építeni, mert míg az autópálya nem zavarja a már meglévő épített városi környezetet, addig az új kerékpáros fejlesztésnél nem egyszer be kell avatkozni a már meglévő útvonalakba.