A Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. alkalmazkodik a megváltozott közterület-használathoz, és 41 helyszínen 150 új kukát helyez ki júliustól, folyamatosan – közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó köztisztasági divíziója.
A járványhelyzet után a turisták visszatérése, az ismét egyre népszerűbb sport- és szabadidős tevékenységek, rendezvények eredményeként olyan helyszínekre is sok budapesti tér vissza, amelyeket jó ideje nem vagy kevésbé használtak.
A Budapesti Közművek folyamatosan figyeli a fővárosiak közterület-használati szokásait, és ehhez igazodva helyezik ki az új kukákat. A hulladék rendszeres begyűjtését és az edények karbantartását, tisztítását a társaság munkavállalói végzik.
A hat szolgáltatási tevékenységet – hulladékgazdálkodást, kertészetet, kéményseprést, köztisztaságot, távfűtést, temetkezést – ellátó öt fővárosi cég a hatékonyság növelése és a fenntartható működés miatt egyesült 2021-ben. Az összeolvadás a városüzemeltetésben széles körben elterjedt úgynevezett Stadtwerke-modell szerint valósult meg. Ez a közszolgáltatói modell több nyugat-európai városban, például Bécsben, Koppenhágában, Kölnben, illetve Düsseldorfban is sikeresen működik.
Míg a korábbi jogelőd társaságok 2020-at 5,1 milliárd forint összesített veszteséggel zárták, a tavalyi évet a Budapesti Közművek 1,8 milliárd forintos mérleg szerinti adózás utáni eredménnyel zárta.
A hatályos jogszabályok alapján a főváros tisztán tartása „többszereplős feladat”, amelynek ellátásában a főváros cégei mellett a kerületi önkormányzatoknak, a lakosságnak és a jelentős mennyiségű hulladékot termelő gazdálkodó szervezeteknek is sok teendője van.
(MTI)