Közösségi és kerékpáros közlekedést segítő beruházások készültek el Szegeden, a 2,5 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően 121 kilométeresre bővült a csongrád-csanádi megyeszékhely kerékpárút-hálózata.
Botka László, az Összefogás Szegedért Egyesület polgármestere a szombati átadóünnepségen azt mondta, kétéves, átfogó városfejlesztési program ért véget a beruházás elkészültével, amelynek költségeiből 1,5 milliárd forintot uniós támogatás, egymilliárd forintot az önkormányzat saját forrásai fedeztek. A beruházás kivitelezője a Délút Kft. volt.
A munkálatok hat városrészt érintettek, forgalmas csomópontokat építettek át, ahol több helyen előnyben részesítik a közösségi közlekedést, és kialakítottak tizennyolc troli- és buszmegállót.
A projekt részeként 26 kilométernyi kerékpárutat építettek ki, ezzel a város kerékpárút-hálózata 121 kilométeresre bővült
– közölte a politikus, hozzátéve, hogy a magyarországi nagyvárosok közül Szegeden a legmagasabb a kerékpáros közlekedést választók aránya.
A fejlesztések talán legfontosabb eleme a város egyik legrégibb útja, az Oskola utca átépítése volt. Az utca az elmúlt évtizedekben Magyarország egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált, a Belvárosi híd hozzá kapcsolódó szegedi hídfője pedig az egyik legzsúfoltabb kerékpáros csomópont.
Az utcában irányhelyes kerékpáros sávokat, a hídfőnél pedig közösségi közlekedést segítő forgalmi sávokat alakítottak ki. Az Oskola utcában a járda szélességét 2,5-ről 4,5 méteresre növelték, így az itt működő vendéglátóhelyek teraszokat működtethetnek, az út mellé pedig fasort telepítettek. A beruházás részeként elvégezték az Oskola utca és a Stefánia ivóvíz-gerinchálózatának rekonstrukcióját is.
(MTI)