Visszadobta a Budapest Pride kampányfilmjét az egyik kereskedelmi tévécsatorna, a homofób törvényként elhíresült gyerekvédelmi törvényre hivatkozva. A Pride minden évben készít egy kisfilmet a fesztiválhoz, amellyel több tévécsatornát is megkeresnek, hogy társadalmi célú hirdetésként sugározzák a videót.
A homofób törvényre hivatkozva dobta vissza az egyik kereskedelmi tévécsatorna a Budapest Pride idei kampányfilmét. A csatornánál egyébként a korábbi években lemehetett társadalmi célú hirdetésként az aktuális kisfilm.
Döntésüket a médiatörvény azon cikkelyére alapozták, amely tavaly került a jogszabályba. Eszerint nem minősül társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, valamint a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti vagy megjeleníti.
Az idei kampányfilm mindössze harminc másodpercében két férfi bolyong egy erdőben, majd miután egymásra találtak, egy magaslaton megfogják egymás kezét – írja a 444.
Majercsik Johanna, a Budapest Pride egyik sajtószóvivője a lapnak elmondta az alapkoncepciójuk az volt, hogy megmutassák milyen az, amikor kétségbeejtő helyzetben találja magát valaki –mint ahogyan sok LMBTQ ember érezheti magát Magyarországon–, akkor egymást segítve van kiút ebből a helyzetből.
A csatorna felajánlotta a szervezetnek, hogy a tavalyi kampányfilmet levetíthetik, ha megváltoztatják a záróképet és ráírják az idei dátumot. A Budapest Pride azonban ragaszkodik az idei kisfilmhez, ezért úgy döntöttek, hogy végigjárják a folyamatot, hogy mi a probléma a videóval. A szervezet szóvivője kiemelte, hogy nem a tévécsatornát hibáztatják, hanem a „gyermekvédelminek csúfolt, tavaly életbe lépett propagandatörvényt”.