Megkezdődik a magyar dinnyék árusítása az Aldi és a Lidl üzleteiben – tájékoztatta lapunkat a két diszkontáruházlánc.
Az Aldi Magyarország arról tájékoztatott, hogy július 1-jétől csak magyar termelőktől érkező dinnyét vesz át biatorbágyi raktárában, így napokon belül valamennyi üzletében hazai forrásból származó görög- és sárgadinnyét kínál a vásárlóknak. Idén az Aldi exportlehetőséget is biztosít a magyar dinnyetermelőknek, a Hoffer szlovéniai hálózatának kínálatába kerülhet be a magyar dinnye.
A vállalat tavaly több mint 4000 tonna magyar görögdinnyét és 1000 tonna sárgadinnyét értékesített, az elmúlt években legtöbbször két számjegyű mértékben növelték dinnyeértékesítésüket.
Az Aldi tavaly őszi döntése értelmében 100 százalékban magyar friss húst kínál állandó kínálatában, valamint 65 alapvető tejtermék is kizárólag hazai feldolgozóüzemekből jut el az Aldi áruházak polcaira. A nyári főszezonban a vállalat zöldség- és gyümölcskínálatának 80 százaléka magyar forrásból érkezik.
A Lidl Magyarország közleményéből kiderült, hogy raktáraik szerdától kizárólag magyar beszállítóktól érkező magyar görögdinnyét vesznek át.
A vállalat rekordszintű növekedést ért el 2021-ben, csaknem 50 százalékkal több dinnyét adott el itthon és külföldön, mint az előző évben, tavaly közel 17 500 tonna magyar görögdinnyét értékesített. A hazai Lidl áruházakban 35 százalékkal, 2500 tonnával több dinnye fogyott.
Tovább növelték a külföldi értékesítést is, a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly háromezer tonnával több, mintegy 8300 tonna gyümölcsöt exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba. A külpiacokra vitt gyümölcs értéke tavaly átlépte az egymilliárd forintot.
2013-ban indították a programot, amelynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma. Az áruházlánc teljes élelmiszer-beszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki.