Óriási a népszerűsége a jégkrémnek Magyarországon: a teljes magyar lakosság éves szinten 40 milliárd forintot költ a fagyasztott édességre.
A vásárlási kedvet az áremelkedés sem tudta visszavetni, ami a szakértő szerint a laktózmentes termékeknek is köszönhető.
Ez egy nagyon jelentős összeg, főleg, ha azt is nézzük, hogy a jégkrém szezonja csak májustól szeptember elejéig tart
– nyilatkozta a Borsnak a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Sánta Sándor, aki elárulta: a vanília, a csokoládé és a gyümölcsös ízű jégkrémek a legnépszerűbbek idehaza.
Hozzátette: Magyarországon a csokoládé a nyerő, de a legkelendőbb még mindig a klasszikus, csokoládébevonatú vaníliajégkrém. A gyümölcsös felhozatalt vizsgálva az eper és a málna számít favoritnak, jelezte Sánta Sándor. A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy kis mennyiségben, de kezdenek elterjedni a zöldségjégkrémek is a magyar piacon, paradicsomízű is van már, bár ezek iránt még nem túl nagy a kereslet.
Nekünk nagyon tetszett a vegán és a cukormentes jégkrém ötlete, amit meg is valósítottunk, és szeretik az emberek. Ízben feljövőben van a karamellás, és ami most nagyon különlegesnek számít, az a színváltós jégkrém, aminél a kezdeti zöld szín később kékre vált
– mondta a lapnak Tischer Thomas, a Gelato Italiano ügyvezetője.