Hétfő este szerkesztőségünkhöz eljuttatott rövid közleményben reagált a Wizz Air arra, hogy az Igazságügyi Minisztérium fogyasztóvédelmi eljárást indított a légitársaság ellen.
Amint arról beszámoltunk, az Igazságügyi Minisztérium (IM) hétfő délelőtt közölte: hatósági vizsgálatot indít a Wizz Air Hungary Zrt. ellen, mivel az utóbbi időszakban megnövekedett a fogyasztóvédelmi panaszok száma a légitársasággal szemben. Az IM által közölt „panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait”.
A tárca délelőtti kommünikéje után kerestük a Wizz Airt. A légitársaság szűkszavú közleményben reagált, amelyet alább tartalmi változtatás nélkül idézünk.
„A légi közlekedés kihívásai ellenére a Wizz minden tőle telhetőt megtesz a vonatkozó európai uniós rendeletek betartása érdekében, emiatt az augusztus 22-én a Wizz Airrel szemben indított fogyasztóvédelmi eljárás sikeres lefolytatásához a légitársaság mindenben segíti az Igazságügyi Minisztérium munkáját.”
Mint ismert , augusztus elején a Wizz Airhez hasonlóan a Ryanair ellen indítottak fogyasztóvédelmi eljárást, annak 300 millió forintos büntetés lett a vége.
(Borítókép: Szabó Bernadett / Reuters)