A pandémia és az orosz–ukrán háború hatásai miatt csődöt jelentett a LagunTravel utazási iroda, amely biztosítójával együtt jelezte, hogy nem tudja visszatéríteni a befizetett, de még meg nem kezdett utazások árát.
Az iroda – amely egzotikus országokba szervezett utazásokat – csütörtökön közölte utasaival, hogy befejezi a működését, pénteken pedig a honlapján is megerősítette, hogy nem folytatja tevékenységét, új foglalásokat már nem fogad. A cég már a Facebook- és az Instagram-oldalát is törölte – írja az utazomajom.hu.
Az egyik tulajdonos arról tájékoztatta az utasokat, hogy az iroda a koronavírus-járvány és a háború miatt működési nehézségekkel küzdött. Hozzátette: az elmúlt időszakban a cég tőkéje mellett a tulajdonosok saját forrásait is kénytelenek voltak felhasználni, hogy megszervezhessék az utolsó utazásokat. Tetézte a helyzetet, hogy partnereik többsége 50 százalékkal megemelte a már meglévő foglalások árát, és a forint gyengülése is további problémákat okozott.
A Lagun Travel biztosítója már csak a külföldön ragadt utasok költségeit állja, a későbbi utazásokat nem fedezi. Azt is közölték, hogy jelenleg nem áll a rendelkezésükre elegendő forrás arra, hogy a már befizetett, de még meg nem kezdett utazások árát visszafizessék. Tájékoztatásuk szerint ennek a rendezése akár évekig is eltarthat.
Az eddigi e-mail- és telefonos elérhetőségek már nem élnek, a travelkarrendezes@gmail.com címre írhatnak a károsultak.
Az utazomajom.hu megtudta: egy hónappal ezelőtt felszólítottak egy károsultat, hogy ha nem fizeti be azonnal a fennmaradó összeget, akkor drágább lesz az utazás. Ő eleget tett a kérésnek, és Maldív-szigeteki utazásának teljes árát átutalták.
A LagunTravel kezdetben évekig magyar cégként üzemelt, később azonban visszavonták az engedélyüket, így a vezetői külföldi vállalatot alapítottak. Az iroda nem volt tagja a Magyar Utazási Irodák Szövetségének és MKEH-engedélyszámmal sem rendelkezett.