A szakszervezet csak reméli, hogy az intézkedés nem megy a minőség rovására.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint igaz, hogy a 2017-es szintre esett vissza a sofőrök létszáma.
A létszám fokozatosan csökken, ezt mi jelezzük a munkáltató és a tulajdonos felé is, hogy ez nagy problémát fog jelenteni
– mondta az InfoRádiónak Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője, aki felidézte az öt évvel ezelőtti időket, amikor a BKV tagtoborzó kampányba kezdett, és szociális juttatásokkal, fejpénzkvótarendszer segítségével töltötte fel a létszámot, majd kapóra jött a Covid-helyzet, hiszen nagyon sokan veszítették el átmenetileg a munkahelyüket.
Várhatóan a metrófelújítás jövő tavaszi befejezése segíthet a mostani helyzeten, ugyanis akkor háromszáz fős állomány kerül vissza a korábbi munkahelyére, ami miatt nem is szabad feltölteni az állományt, hiszen akkor elbocsátások lennének.
A BKV az autóbuszos területen nagyon szomorú és elfogadhatatlan intézkedéssel próbálkozik, miszerint további munkavégzésre próbálja rábírni a dolgozókat
– fogalmazott a szövetség elnöke, hozzátéve, hogy a havi és a heti munkaidő növekedése behatárolt, és van, aki már annyit túlórázott, hogy kimerítette a maximális, háromszáz órás túlórakeretét.
A helyzetet ellensúlyozza az az intézkedés, miszerint a B kategóriájú, vagyis személyautóra jogosító vezetői engedéllyel D kategóriás, busz vezetésére jogosító végzettséghez lehet jutni. Csakhogy a dolgozók tartanak ettől.
Csak reméljük, hogy ez nem megy a minőség és a hatékonyság rovására
– mondta Naszályi Gábor.
(Borítókép: Autóbusz-végállomás a csepeli Szent Imre téren. Fotó: Róka László/MTI)