Már meglévő hagyományai mellett reneszánszát éli a pezsgőzés Magyarországon. Olyannyira, hogy a hatalmas és dicső múlttal rendelkező Törley Manufaktúra mellett immár Tokaj-Hegyalján is megjelentek a bortermelők mellett a buborékos ital előállítói.
Noel Coward színműíró, forgatókönyvíró, színész szerint mindennapi életünk szerves részének kellene lennie a kulturált pezsgőfogyasztásnak. Ahogy egykor ki is jelentette:
Hogy miért iszom minden reggel pezsgőt? Hát nem mindenki ezt teszi?
A pezsgő és a brunch barátait most tartalmas kikapcsolódásra várja a Törley Manufaktúra szeptember 18-án, vasárnap Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetben (Anna u. 7.).
Először azt sem árt tisztázni, mit jelent a brunch. Az angol szóval a villásreggelit és a tízórait is illetik. Maga a kifejezés valójában a breakfast (reggeli)és a lunch (ebéd) szó összevonásából született.
Tisztelet ezért az angol Kazinczyként is aposztrofálható nyelvújító Guy Beringer angol írónak, aki a XIX. század végén ajándékozta meg az angol nyelvet ezzel a kifejezéssel.
A rossz nyelvek szerint alighanem egy kiadós másnaposság szolgált ihletőül. Beringer a szombati lazulást követő vasárnapi józanodást elősegítő falatozás alkalmával nem a klasszikus angol konyhára vágyott, hanem kávét, teát, lekvárt, péksüteményeket kívánt, majd innen fokozatosan jutott el a nehezebb ételekig.
Mindezt annyira megfelelő megoldásnak találta, hogy egy napilapban kardoskodott az általa kreált brunch meghonosítása mellett. A jelek szerint sikerrel.
A negyedik Buborék Brunchot Kicsizo és a Törley Manufaktúra rendezi. A cél nem más, mint a pezsgőzés, továbbá a bruncholás mint életérzés bemutatása. A Buborék Brunch keretein belül betekintést nyerhetünk különböző reggelizőhelyek, illetve pezsgők széles kínálatába és ízvilágába, valamint a pezsgőkészítés kulisszatitkaiba – tudtuk meg Gáncs Zoltán fő szervezőtől, a Chevaliers Törley Pezsgőrend tagjától.
A részt vevő reggelizőegységek helyben készítik el a különleges és ízletes ételeket. A Törley pezsgőbár gondoskodik a hideg, gyöngyöző pezsgőről, a proseccóról, a caváról, valamint a champagne-ról.
A Buborék Brunch folyamatos fejlődésen megy keresztül, az első rendezvényre 250-en látogattak ki, a következő alkalommal 340 vendéget számoltak. Ez a szám a harmadik eseményen 540-re emelkedett. Az idei cél az ezer látogató elérése, ennél többen be sem férnek a pezsgőpincészet kertjébe.