A korábbi városarculati és fesztiválszervező cégekből lett Budapest Brand vezetője, Faix Csaba közölte, hogy a Fővárosi Önkormányzat nem rendez karácsonyi vásárt idén.
Először a Napi.hu értesült arról, hogy baj van a karácsonyi vásár szervezésével. A vásárt idén az V. kerület – amely nemrég kapta meg a hirtelen államosított Vörösmarty tér üzemeltetési jogát – a budapesti önkormányzat cégével, a Budapest Branddel közösen szervezte volna, azonban a két fél nem tudott megegyezni az idei vásár megvalósítására vonatkozó kérdésekről.
Most az ATV-nek nyilatkozott a Budapest Brand vezetője, aki megerősítette, hogy valóban igaz a Napi.hu értesülése. Faix Csaba azt is hozzátette:
idén a főváros biztosan nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére.
Faix Csaba úgy fogalmazott: „Miután az állam elvette a fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi önkormányzatot, hogy az elmúlt több mint húsz évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére.”
Hozzátette: sajnálják, mert már májusban ártárgyalást kezdtek a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsék, és a többség számára elérhetővé tegyék a vásárt. „A Budapest Brand szokásaihoz híven pályázaton választotta volna ki a kiállító kézműveseket és vendéglátósokat is. Erre most már idő hiányában aligha kerülhet sor” – mondta Faix Csaba, majd hozzátette:
Nem üzleti ok, hanem az V. kerület döntése miatt nem rendezi meg a főváros nonprofit cége a vásárt. A nonprofitjelleg azért fontos, mert a vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand kulturális programokra fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi haza, mint ami most fog történni.
Ugyanezzel kapcsolatban korábban az V. kerület önkormányzata azt mondta a Napi.hu-nak, hogy korrekt, többszöri, partneri egyeztetés zajlott köztük és a Budapest Brand között a karácsonyi vásár megszervezése ügyében, de a Budapest Brand a saját szempontjából érthető, üzleti okokból kifolyólag csak két évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.
(Borítókép: Karácsonyi vásár a Vörösmarty téren 2021-ben. Fotó: Papajcsik Péter / Index)