Az ország első tram-train (vasútvillamos-) rendszerének köszönhetően tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely – mondta Lázár János építési és beruházási miniszter.
A tizenkettedik vasútvillamos-szerelvénnyel szeptemberben teljessé vált a járműflotta. A félórás ütemben a tram-train vasútvillamost augusztusban 150 ezer utazáshoz vették igénybe.
A fideszes politikus, a hódmezővásárhelyi–makói térség országgyűlési képviselője szerint a beruházás mintaprojektnek is tekinthető. Úgy fogalmazott, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között. Ezzel lezártnak tekinti a beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját, az üzemeltetést a jövőben a MÁV Start Zrt. végzi – tette hozzá.
A politikus a tizenöt éven át tartó projektről kifejtette: közlekedéstörténeti, valamint gazdaság- és területfejlesztési jelentősége is van. Nem csupán az ország első vasútvillamos-rendszere épült ugyanis ki a két Csongrád-Csanád megyei település között, de száz év óta ez az első olyan beruházás, amely során villamosvonal létesült olyan városban, ahol korábban nem volt.
A két település között naponta 10-15 ezer ember ingázik. A modern közlekedési kapcsolatnak köszönhetően Hódmezővásárhely és Szeged tíz éven belül ikervárossá válik, ami előnyös mindkét településnek, de az egész Dél-Alföldnek is, hiszen értékesebbé és vonzóbbá teszi a térséget a munkahelyteremtő tőke számára
– fogalmazott Lázár János.
Elmondása szerint a vasútvillamos fejleszti a hódmezővásárhelyiek életszínvonalát, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük szülővárosukból. Ezzel azt a világszerte jellemző tendenciát is ellensúlyozni lehet, hogy a vidéki kisvárosok, falvak egyre nehezebben tudják megtartani a polgáraikat, a nagyvárosok elszívják a lakosságot, különösen a fiatalokat.
Lázár János az MTI szerint kiemelte, hogy a vasútvillamos sikerességét a kihasználtsága igazolja, az augusztusban fizetőssé váló szolgáltatás iránt ugyanis nem csökkent, hanem nőtt az érdeklődés: az első két és fél hónap tapasztalatai alapján átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igénybe az utasok a szerelvényeket havonta, így rövidesen sűríteni kell majd a járatokat.