A kormány szerdán beadott adócsomagja értelmében jövő év decemberéig az adóalap nulla százaléka a reklámadó. A Magyar Reklámszövetség közleménye szerint az adó visszavezetése megroppanthatná az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart.
Beadta új adócsomagját szerda délután a magyar kormány, amely szerint 2023 végéig nem kell reklámadót fizetni. A kormány kedden tartott megbeszélést a Magyar Reklámszövetséggel a reklámadó felfüggesztéséről, ahol sikerült megállapodniuk arról, hogy amennyiben a parlament is megszavazza,
az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0 százaléka.
A hvg.hu azt írja: a kormány eredetileg 15 milliárd forint bevételt várt a következő évre a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából, azonban a szövetség keddi közleményében hangsúlyozta, hogy a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hatna, a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatná az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart, valamint arra is emlékeztettek, hogy a magyar médiatorta mérete reálértéken 2021-ben még mindig nem érte el a járvány előtti szintet.