Index Vakbarát Hírportál

Kiderült, mennyit költött a kormány hirdetésekre a választások előtt

2022. november 3., csütörtök 10:17

Közzétették a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződéseit, a listában tételesen szerepelnek a szerződések típusai, tárgyai, a partnerek, a teljesítés dátumai, valamint a bruttó ellenértékek.

A K-Monitor arról ír közleményében, hogy bár a megkötés után hatvan nappal kellene, idén először novemberben tette közzé a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a 2022-es szerződéseit, miután közérdekű adatigénylést nyújtott be az egyesület.

Így egészen mostanáig kellett várni, hogy kiderüljön: a választások előtt összesen 19,6 milliárdot költöttek kék hirdetéses és népszavazási hirdetésekre. Ehhez jön hozzá a legújabb »bombás kampány« 7,8 milliárdja. Az Orbán Viktor gondolatait angolul népszerűsítő primeminister.hu portál 74 millió forintba került. A nyugdíjasoknak kiküldött reklámújság (Jókor) 369 millióba, a 13. havi nyugdíjhoz küldött »tájékoztató levél« 443 millióba került az adófizetőknek

– összegzett a K-Monitor.

Kitértek arra is, hogy a civil szférához is jutott forrás, ahogy fogalmaznak, „a legtöbbet – bő fél milliárdot – a fideszes szellemi holdudvar milliárdokkal és ingatlanokkal kitömött bástyája, a Kommentár Alapítvány kapta”.

A K-Monitor hozzátette, hogy „számos civil szervezet rendszeres nyertese az állami civil pályázatoknak – és bár végez érdemi civil tevékenységet, erősen kapcsolódik a politikai napirendformáláshoz, megjelenést biztosít politikusoknak és állami programoknak, kormánypárti szervezetekkel és önkormányzatokkal működik együtt, az ő rendezvényeiken független civilként szerepel. A minisztérium kifizetési listáján csókosként, pályázat nélkül, egyedileg kapnak pénzt.”

A Miniszterelnöki Kabinetiroda 2022. 08. 31. napjáig kötött szerződéseit tartalmazó lista itt böngészhető.

Rovatok