Tovább folytatódik a 94 éves múltra visszatekintő Csepeli Szabadkikötő hosszú távú megújulása. A projekt legnagyobb részét a vasútépítési munkák teszik ki, amelyben átépül a bejáró vágány és a teljes rendezői vágánycsoport, valamint beépítenek egy dinamikus járműmérleget, és a jelentősebb útátjárók is megújulnak.
Stratégiai fontosságú a csepeli kikötő, hiszen a régió legnagyobb trimodális – vasúti, vízi és közúton is megközelíthető – logisztikai központja. 2015-ben 3,5 milliárd forintból újult meg a létesítmény, 2018-ban pedig új logisztikai csarnokokat hozott létre az üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
A mostani, nemzetközileg is nagy jelentőségű rekonstrukcióban a kikötő infrastruktúra-hálózatának komplex fejlesztése a cél, hiszen rendkívül jelentős kamion- és vonatforgalmat bonyolít a kikötő, ami sok esetben még a kockakő-burkolatú belső úthálózaton, elhasználódott, leromlott állapotú vasúti vágányokon történik.
A tervezési és kivitelezési folyamatokat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. végzi. A projekt legnagyobb részét a vasútépítési munkák teszik ki, melyben átépül a bejáró vágány és a teljes rendezői vágánycsoport, valamint beépítenek egy dinamikus járműmérleget, és a jelentősebb útátjárók is megújulnak.
A korszerűsítés részeként átépítik a Duna-oldali rézsűt, új burkolt rézsűs partfal készül a Petróleum medence északi partján, valamint a II. Kereskedelmi medence délkeleti sarkán, és helyreállítják a Petróleum medence bejárati csúcsát is. A kikötő közműhálózatát is átépítik, amelynek részeként az úthálózat jelentős részét felújítják.
A projekt átfutási ideje 24 hónap, ami a tanúsítási eljárások lefolytatását és a használatba vételi engedélyek megszerzését is tartalmazzák. Ezt három hónap tervezési időszak, majd a kivitelezés követi.