A Layher Allround állványrendszer elemeinek felhasználásával épült az a gurítható állványkonstrukció, amelyet Magyarország harmadik leghosszabb alagútjának kivitelezési munkálataihoz használnak fel.
A Fertőrákos-országhatár szakaszon épül az M85-ös autóút egyik legimpozánsabb része: itt épül ugyanis Magyarország harmadik leghosszabb, 780 méteres alagútja, amely a Bécsi-domb alatt halad majd – írja a magyarepitok.hu.
Az alagutat a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából két járattal alakítja ki a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma. Az alagútfal belső szigetelését a Dömper Kft. végzi az Europass 90 Kft. közreműködésével.
A szigeteléshez szükséges állványozási feladatokat a Térállvány Kft. valósítja meg, amihez a Layher megoldásait használják. A Layher Allround állványrendszer elemeiből épült, kerekeken gördíthető állványszerkezettel kiválóan lehet asszisztálni az alagút építéséhez szükséges kivitelezési munkákhoz.
Magyarországon ez az első olyan jelentős beruházás, ahol ezt az állványkonstrukciót használják egy alagút építéséhez.