Index Vakbarát Hírportál

Hiába vettek első osztályú jegyet a MÁV járatára, még állni sem volt hely

2022. december 27., kedd 19:21 | egy éve frissítve

Jogosan állíthatja olvasónk: nem állójegyért fizetett az InterCityn. A Tokaj IC egyik kocsija nem indult el, az utasok Debrecentől állnak. Az út több mint 3 órán át tart.

Kedden délután nem sokkal négy óra előtt az alábbi levelet kaptuk:

Szeretném önöket tájékoztatni a 15:08-kor Debrecenből induló Tokaj IC-n kialakult kaotikus helyzetről.

Majd úgy folytatódik, a jegyük a 18-as kocsiba szólt, de indulás előtt műszaki hibára hivatkozva bemondták, hogy ilyen kocsi nélkül közlekedik.

Kezdetben a 19-es kocsiba ültünk be, de – természetesen jogosan – a hely tulajdonosai felállítottak minket

– írta neve elhallgatását kérő olvasónk.

Az utasok egy része jelenleg a büfékocsiban és környékén zsúfolódott össze. Olvasónk írása szerint tájékoztatást nem kaptak semmiről, mert a kalauzzal délután négy óráig nem találkoztak.

Lehet, hogy Budapestig állnunk kell, pedig I. osztályú jegyért fizettünk

– írta olvasónk.

Felvettük a kapcsolatot a levélíróval, akitől megtudtuk: induláskor a szokásos hangosbemondóba mondták be a Debrecenbe való befutás előtt, hogy műszaki okok miatt a 18-as kocsi nélkül közlekedik.

Így felszálltunk a 19-esre. A büfében dolgozó kolléga semmit nem tudott mondani. Ahova leültünk, többünket felállítottak a helyek jogos tulajdonosai.

Egy utas előrement beszélni a kalauzzal. Nekik ajánlottak helyet, de mire odament, már foglalt volt az is.

Később olvasónk Szolnok után találkozott a kalauzzal. Állítása szerint még neki állt feljebb, hogy miért nem keresték meg hamarabb. Mondott két helyet, de azokon már ültek.

Így visszamentem hozzá, és elkísért, ahonnan felállította a két utast. Így nekünk lett helyünk, de akiket felállított, azoknak nem. Tehát cseberből vederbe.

Olvasónknak fogalma sincs, számíthatnak-e bármiféle kártérítésre. Szerinte a kalauz stílusa végig lekezelő volt.

Válaszokra várva

A MÁV hivatalos menetrendjében azt találtuk, a 15 óra 08 perckor induló és Budapest Nyugati pályaudvarra 17 óra 37 perckor érkező Tokaj IC

műszaki hiba miatt 18-as számú prémium és bisztrókocsi nélkül közlekedik.

Természetesen írtunk a MÁV Kommunikációs Igazgatóságának, amelyben megkérdeztük, milyen kártérítésre számíthatnak az érintett utasok, miért nem lehetett gondoskodni másfajta megoldásról, hogy tájékoztatták az utasokat, milyen lehetőségeket kínáltak nekik.

Az alábbi választ kaptuk:

A megkeresésben szereplő Tokaj IC-ben műszaki hiba miatt kedden nem közlekedett a 18-as számú 1. osztályú kocsi. A kocsi kimaradásáról az utasokat az állomásokon a hangosbemondón keresztül tájékoztatták, valamint a Vonatinformációs térképen és a MÁV-applikáció térképén az adott vonatot kikeresve is olvasható volt a felhívás.

Ilyen esetben, ha az a kocsi nem közlekedik, melybe az utas jegye szól, és így nem tudnak számára ülőhelyet biztosítani, az utas indulás előtt lemondhat az utazásról, és a teljes fizetett összeget visszatéríti számára a MÁV-START. Ha az utazás mellett dönt, csak a vonaton szabadon maradt ülőhelyeket foglalhatja el. Mivel 1. osztályú szolgáltatást nem tudtak biztosítani ezen a járaton, az 1-2 kocsiosztály különbözetének visszatérítésére jogosult az utas, melyet a MÁV-START ügyfélszolgálatán kezdeményezhet.

Az érintett, Debrecenből Budapest felé haladó vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló, amint a 19-es kocsiba ért, tapasztalta a zsúfoltságot, és intézkedett a vonat többi kocsijában kijelölt szabad ülőhelyekre való átültetésről.

Az okozott kellemetlenségek miatt a vasúttársaság az utasok elnézését kéri.

Cikkünk megjelenése óta több olvasónk is jelezte, ő maga is átélt hasonlókat. Ha vannak ilyen történeteik, ne habozzanak megírni nekünk.

Rovatok