Index Vakbarát Hírportál

Új Duna-híd épül Mohácsnál

2023. január 4., szerda 10:04

Az új híd Mohács és Újmohács településrészeket köti majd össze, déli oldalán pedig egy egyoldali, kétirányú kerékpárút is lesz. A beruházással kapcsolat teremtődik az 51-es számú főút és az M6-os autópálya között is.

Elkészültek és jóváhagyták a kiviteli terveket, így zöld utat kapott Mohács két, a Duna által elvágott részét összekötő híd megépítése. A Speciálterv Építőmérnöki Kft. az új Duna-híd mellett az M6-os autópálya és az 51-es számú főút közötti úthálózat tervezésében is részt vett – közölte a Magyar Építők.

Az új híd Mohács és Újmohács településrészeket kapcsolja majd össze. A modern Duna-híd és az úthálózat terveit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készítette el a Speciálterv Építőmérnöki Kft. A teljesítésbe bevont jelentősebb alvállalkozók a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt.

Ezzel a beruházással a két városrész kapcsolata szorosabbá válik, az átközlekedés pedig gyorsabb és egyszerűbb lesz, 

a dunai átkelésre használt komp ugyanakkor a tervek szerint megszűnik.

Az új híd azonban nemcsak a mohácsi lakosoknak, illetve az arra közlekedőknek lesz nagy segítség az átkelésben, hanem az ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés, mivel kapcsolatot teremt az 51-es számú főút és az M6-os autópálya között.

Kétirányú kerékpárút is lesz a hídon

Az új híd déli oldalán helyet kap egy egyoldali, kétirányú kerékpárút, amely a helyi hivatásforgalmi kerékpározás, valamint a térség EuroVelo kerékpáros hálózatának része lesz.

A Duna-híd három darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű, hálós elrendezésű, függesztőrudakkal tervezett acél ívhíd. Az ívhidakat kéttámaszú tartók sorozataként alakították ki.

A hálós elrendezésű, úgynevezett network felfüggesztőrendszer esztétikus és gazdaságos megoldás, melyet a modern ívhidak esetében széles körben alkalmaznak.

Az egymást többször keresztező hálózatos ferde felfüggesztések a koncentrált terheket az ív hossza mentén hatékonyan elosztják, így az ívekben és a merevítőtartóban jelentősen kisebb nyomatéki igénybevételek keletkeznek, mint a klasszikus felfüggesztési rendszer alkalmazásával, így kisebb szelvényekből alakítható ki a hídszerkezet – tájékoztatott honlapján a Magyar Építők.

A mohácsi hídról készített látványvideó itt nézhető meg:

Rovatok