Az emberhiány a menetrendeket is veszélyezteti Pécsett, ahol az emberhiány és a sok túlóra miatt járatkiesések nehezítik a tömegközlekedés zavartalan működését. A Tükebusz vezérigazgatója szerint 20 sofőrt azonnali kezdéssel tudnának alkalmazni.
Nagyjából napi 1800 járat közlekedik a pécsi vonalakon, egy százalékuk azonban valamilyen ok miatt kimarad. A sofőrök szerint olyan kevesen vannak, hogy a sok túlórával is nehéz pótolni a kieső járatokat.
Raposa Gábor szakszervezeti képviselő az ATV-nek elmondta, egy baleset, útjavítás, vagy akár a csúcsidő is okozhat gondokat. Szerinte ha több tartaléksofőr lenne kiképezve, vagy szellősebbek lennének a menetrendek, akkor a közlekedési problémák is könnyebben orvosolhatók lennének.
A Pécsen kisebbségben levő fideszes frakció vezetője azt mondta, hogy a bérek miatt sokan mennek el. Szerinte szükséges lenne ezt rendezni, mert hiába lesznek új, elektromos buszok, ha nem lesz, aki vezesse azokat.
Hogyha így folytatódik, akkor gyakorlatilag összeomlik a pécsi tömegközlekedés, ennek a jeleit látjuk sűrűsödni az elmúlt évben. Gyakorlatilag 30 sofőr hagyta ott a céget az elmúlt évben, ez a sofőrök tíz százaléka. A jelenlegi menetrend tarthatatlan és a bal oldali városvezetés semmilyen érdemi választ nem ad arra, hogy milyen kiutat képzel el ebből a helyzetből
– fogalmazott Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi frakciójának a vezetője.
Bánkuti István, a Tükebusz Zrt. vezetője is elismerte, hogy kevés a sofőr, de szerinte még mindig a tűréshatáron belüli a kieső járatok száma.
Nagyon pengeélen vagyunk, ami azt jelenti, hogyha hirtelen reggel 10-15 sofőr beteget jelent, legyen az Covid, influenza, bármi, akkor nehézségeink vannak a tökéletes kiállással. Valamennyit csökkent a menetrendünk, minimálisat, inkább átszervezéseink voltak
– mesélte a vezérigazgató.
A pécsi vonalakon a csúcsidőn kívül ritkították egyes járatok számát, az állományban lévő buszsofőröket pedig béremeléssel igyekeznek megtartani. A szakszervezet 20 százalékos fizetésemelést kért, a vállalat ezzel szemben 15 százalékot tart megvalósíthatónak. Jelenleg mintegy 20 buszsofőrnek tudnának munkát adni.