A Valentin-napot megelőző két hétben átlagosan 30 százalékkal több óvszert rendelnek az eMAG-ról az ügyfelek, mint az év többi részében. Bár sokan nem gondolják, a gumióvszerek népszerű internetes kelléknek számítanak, mivel több nagy kiszerelésű változatot kifejezetten csak online értékesítenek a gyártók, a diszkrét kartondobozba csomagolt termékeket pedig feltűnés nélkül lehet átvenni akár szaküzletben is – derült ki az online értékesítő cég közleményéből.
Éves szinten több tízezer darab óvszert értékesít az eMAG online rendeléseken keresztül: e termékkategória a legnagyobb növekedését 2020-ban, a kijárási korlátozások alatt érte el, de a kereslet azóta sem csökkent, hanem 2022-ben is tovább erősödött a termékkategória iránt.
Az elmúlt évek forgalmi adatai alapján a február 14-i Valentin-napot megelőző két hétben rendelik a legtöbb óvszert online – ebben az időszakban 30 százalékkal több termék fogy a megszokottnál.
Hasonló értékesítési csúcs a karácsonyi szezonban, valamint szilveszter előtt tapasztalható, illetve kisebb mértékű emelkedés kora tavasszal, március végén, április elején is megfigyelhető. Azonban ez, de még a szokásos nyári fesztiválszezon is csak feleakkora növekedést hoz az eladásokban, mint a Valentin-nap előtti hetek.
A cég vásárlói körében a nagy kiszerelésű, tipikusan harminc-negyven darabos óvszercsomagok a legnépszerűbbek, de még a tíz-tizenkét darabos szettek is kelendőek, a kevésbé jó ár-érték arányú, kis kiszerelésű termékek azonban kevésbé népszerűek.
Egy tipikus vásárló általában egy vagy két típusú óvszert rak a virtuális kosarába, vagy olyan vegyes kiszerelésű csomagot választ, amelyet tipikusan online értékesítésre szán a gyártó, a hagyományos üzletekben ezért ritkábban található meg. Átvételi mód tekintetében a legtöbb óvszert házhoz szállítással vagy Easybox csomagautomatás átvétellel kérik, de mivel számos olyan nagy kiszerelésű óvszer kapható az eMAG-on, amely diszkrét kartoncsomagolásban érhető el, ezeket személyes, bolti átvétellel is sokan rendelik meg.
Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb online kereskedője. A 21 éve alapított vállalat olyan technológián alapuló szolgáltatásokat vezetett be, amelyek segítenek az ügyfelek számára, hogy időt és pénzt takarítsanak meg. A Marketplace csatornán keresztül az eMAG lehetőséget biztosít azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, amik szeretnék egy magasabb szintre emelni vállalkozásukat. Az eMAG 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az Extreme Digitallal.
A fúzióval egy több mint 800 dolgozót foglalkoztató, 125 milliárd forint nettó árbevételű vállalat (az Extreme Digital-eMAG Kft.) jött létre a magyar piacon, a cél ennek megháromszorozása öt éven belül. Az eMAG magyarországi leányvállalata online kereskedőből hibrid modellre váltott: online áruháza mellett Magyarországon 12 szaküzlettel van jelen a márka, országszerte több mint 700 helyszínen pedig az eMAG Easybox csomagautomatákban teszi lehetővé a normál méretű termékek átvételét.
(Borítókép: Scott Olson / Getty Images)