Az Agrármarketing Centrum pálinkát népszerűsítő kampányt indít a Magyarországra érkező külföldiek számára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A ferihegyi légikikötő területén kialakított üzletben nemcsak megízlelhetik a szeszes italt, hanem hazautazás előtt vásárolhatnak is belőle.
A kóstolásra és a vásárlásra a Heinemann Duty Free Skycourt üzletében lesz lehetőségük a Magyarországra érkező külföldieknek. Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint a ferihegyi repülőtéren naponta több tízezren fordulnak meg, ezért ideális helyszín a pálinka népszerűsítésére.
Az érdeklődők a márciusi hétvégéken négyféle pálinkát ízlelhetnek meg az akció keretében.
Az Agrármarketing Centrum arról nem adott tájékoztatást, melyik cég italát kínálják majd az utasoknak, és azt sem közölte, hogy kell-e valamilyen módon igazolniuk a vendégeknek, hogy külföldről érkeztek.
A kampány március 31-ig tart, a kóstolásra a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vámmentes zónáján áthaladó külföldiek lesznek jogosultak. Az Agrármarketing Centrum honlapján közzétették azt is, mely időpontokban tartják a kóstolásokat:
A magyar pálinkát 2004-ben nyilvánította eredetvédetté az Európai Unió, 2008-ban pedig az úgynevezett pálinkatörvény szabályozta, milyen kritériumok szerint lehet egy alkoholos italt pálinkának nevezni.
Ennek értelmében a pálinka olyan gyümölcspárlatot jelent, amelyet Magyarországon termesztett vagy vadon termett gyümölcsből készítettek, valamint cefrézését, lepárlását, érlelését és palackozását is Magyarországon végezték.
Fontos követelmény még, hogy az italt legalább 37,5 százalékos alkoholtartalommal kell palackozni, és semmilyen módon nem lehet ízesíteni, édesíteni vagy színezni, leszámítva a hordós és gyümölcságyas érlelést. A pálinkát 2013-ban vették fel a hungarikumok közé.