Az LMP elvárja a kormánytól, hogy csökkentsék a februárban bejelentett országos és vármegyebérletek árát, és azok legyenek érvényesek a városi tömegközlekedésre is – mondta Gál József, az ellenzéki párt szóvivője online is közvetített budapesti sajtótájékoztatón.
Május elsejével buszra és vasútra egyaránt érvényes, havi vármegye- és országbérletet vezet be a kormány. Előbbi 18 900 forintba, utóbbi 9450 forintba kerül majd.
Az ötlet több bírálatot kapott már, többek között a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is éles kritikát fogalmazott meg, most pedig az LMP fejezte ki elégedetlenségét a kezdeményezést illetően.
Gál József, a párt szóvivője sajtótájékoztatón a koncepciót az LMP által javasolt klímabérlet „lebutított” változatának nevezte.
Ezek a bérletek nem alkalmasak a helyi tömegközlekedésre, így aki ingázik, továbbra is két vagy három bérletet kénytelen megvásárolni
– mutatott rá.
Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: a kormány még mindig nem támogatja eléggé a tömegközlekedést, és nem értette meg az LMP által javasolt, havi ötezer forintba kerülő, városi közlekedésre is érvényes klímabérlet lényegét.
Azzal ugyanis a cél az volt, hogy olcsósága miatt az embereknek legyen kedvük letenni az autójukat és átülni a tömegközlekedésre.
Gál József számításai szerint ha Magyarországon is lenne városi közlekedésre is alkalmas olcsó klímabérlet, akkor az 0,8 millió tonnával, azaz két százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást.