Kedden a madeirai időjárás ellehetetlenítette a Wizz Air budapesti járatának landolást a szigeten, ezért az utasokat egy másik közeli szigetre vitték át. Szerdán a társaság arról tájékoztatott, a kiutazókat hazaszállították, azonban a már ott tartózkodó magyarok szombatnál hamarabb nem jöhetnek haza.
Mint kedden írtuk, a Wizz Air budapesti gépe nem tudott landolni Madeirán, a Budapest–Funchal-járat a madeirai erős szél miatt többszöri próbálkozás után sem tudott leszállni a helyi repülőtéren. A Wizz Air az utasokat a mintegy 500 kilométerre fekvő Tenerifére vitte, ahol szállást és ellátást biztosított számukra.
A Wizz Air kommunikációs igazgatója szerdán közölte: a légitársaság kedd este még úgy tájékoztatta utasait, hogy szerdán egy mentesítő járat érkezik, amely átviszi őket Madeirára, és az ott rekedt utasokat visszahozza Budapestre,
az időjárási viszonyok azonban szerdán tovább romlottak, a szél erősebb lett, és a járatot törölték
– mondta Radó Sándor, aki hozzátette: a Wizz Air gépe Teneriféről – a menetrend tartása érdekében – szerda délután visszaindult Budapestre.
A Wizz Air kommunikációs igazgatója arról is tájékoztatta az MTI-t, hogy
AZOK, AKIK MADEIRÁRÓL ÉRKEZTEK VOLNA MAGYARORSZÁGRA, LEGKORÁBBAN A SZOMBATI MENETREND SZERINTI JÁRATTAL TÉRHETNEK HAZA.
A légitársaság e-mailben tájékoztatta Madeirán maradt utasait arról, hogy ingyenesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését, vagy a Wizz Air-kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak.
Azoknak az utasoknak, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásároltak meg a jegyüket, azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak. A kommunikációs igazgató hangsúlyozta: a Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden.
Radó Sándor jelezte: a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de észszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.
Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárási körülmény. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de az ellátást biztosítania kell a légitársaságnak.