A tanárok előtt záródott be a 4-es metró ajtaja, így a kísérő nélkül maradt gyerekkel indult el a szerelvény. A tanárok szerint a sok leszálló miatt nem volt elég idejük a felszállásra, míg a BKV szerint a kísérők hibáztak.
A tanárok szerint nagy volt a tömeg, amikor április 4-én a tizenkét fős csoporttal fel akartak szállni a 4-es metróra a Bikás parknál. A gyerekek ugyan felszálltak, de a pedagógusoknak már nem volt elég idejük. Az ajtók záródni kezdtek, és a kísérő tanárnő hiába tette be a lábát és a vállát, nem tudta megakadályozni az indulást.
A gyerekek nagyon rosszul érezték magukat, és sikítoztak a szerelvényben. Ilyenkor a másodpercek is óráknak tűnnek, és rettenetesen rossz érzés, hogy tudom, hogy az én felelősségem, és nem tudok rájuk vigyázni, hiába akarok
– mondta az RTL Híradónak Tóth-Vásárhelyi Éva.
Amikor a szerelvény elindult a tanárok nélkül, azonnal szóltak egy biztonsági őrnek, aki telefonált a következő állomásra. Ő mondta el nekik, hogy az ajtó mindössze 18 másodpercig van nyitva. A pedagógus szerint viszont a túl gyorsan záródó ajtók veszélyesek lehetnek.
A Metróért Egyesület elnöke szerint az, ami a gyerekekkel történt, azt bizonyítja, hogy a 4-es metró biztonsági rendszere nem megfelelő.
Bíró Endre elmondta, hogy anyagi okok miatt nagyon lebutított a rendszer, ilyenre például más világvárosokban nem is nagyon van példa. Ezért írásban tettek javaslatot a Budapesti Közlekedési Központnak a biztonsági rendszer javításával kapcsolatban.
A BKV a csatornának küldött válaszában azt írta, hogy a biztonsági kamerák felvételei alapján a tanárok abban hibáztak, hogy mindketten a gyerekek után akartak felszállni a szerelvényre. Ezért azt javasolják, hogy ezentúl az egyik tanár még a gyerekek előtt, míg a másik utánuk szálljon fel a metróra.
A cég szerint az önvezető rendszer megfelelően működik, és mindenki biztonságban volt.