Hétfő hajnalban megnyílt a korszerű, modern és akadálymentesített Keleti Utascentrum. A fejlesztésnek köszönhetően a MÁV-Start első teljesen komplex utaskiszolgáló tere jött létre az éves szinten már több mint 12,2 millió utazást lebonyolító Keleti pályaudvaron.
Május 1-jétől a Keleti pályaudvaron a metróaluljáró felől közvetlenül megközelíthető új Utascentrumban az utasoknak lehetőségük van az utazással kapcsolatos teljes körű ügyintézésre: belföldi menetjegyet és bérletet, nemzetközi utazásokra szóló vonatjegyeket vásárolhatnak, emellett intézhetik az egyéni vagy csoportos utazásokkal kapcsolatos ügyeket.
Emellett az ügyfélszolgálat az észrevételeket és a visszatérítéseket is egy helyen dolgozza fel. Ezenfelül a pályaudvaron vagy az odaérkező vonaton elveszett tárgyakat is itt kezelik, őrzik, a megtaláltakat pedig átveheti a tulajdonosa.
Az összesen 285 négyzetméteres ügyfélfogadó területen 11 pénztárt alakítottak ki, amelyből az egyik akadálymentesített. Két további pultot is kiépítettek a kiemelt ügyintézésekre, ezek üvegfallal elválasztott helyiségben kaptak helyet. A kiszolgálótérben utastájékoztatási kijelzők segítik az utasokat, várakozókat, jelezve a vonatindulásokat és további hasznos menetrendi információkat.
Kiépítettek két mozgólépcsőt is a vágánycsarnokba vezető, felújított főlépcső két oldalán, valamint két új lift is kényelmes és biztonságos közlekedési lehetőséget nyújt mindenki számára. Az átutazók, illetve a turisták számára 111 különböző méretű rekeszből, szekrényből álló csomagmegőrzőt helyeztek el az Utascentrumban a jegypénztárakon kívüli területen.
15 új jegykiadó automatát is telepítettek az Utascentrum körül, így összesen már 26 automata üzemel a Keletiben. Az Utascentrum május 1-jétől a hét minden napján 4:30 és 0:30 között várja az utasokat – áll a MÁV-Start közleményében.