A világ egyik legmodernebb, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett elektromos buszát, a Mercedes-Benz eCitaro legújabb generációs, akkumulátoros hajtású járművét tesztelik csütörtöktől a fővárosban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
A közlemény szerint a teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi autóbusz május 18-ig lesz forgalomban az e210-es autóbusz vonalán. A járat a Gyöngyösi utca és a Normafa között, a Lánchídon át közlekedik.
A jármű pluszszolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, és ingyenesen lehet kipróbálni
– írták.
Az elektromos buszt a többi között azért az e210-es vonalon tesztelik, hogy minél több, Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet.
Így az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a busz tulajdonságairól – ismertette a BKK.
Kifejtették: a Mercedes-Benz eCitaro típusú buszt úgy tervezték meg, hogy az a legeltérőbb üzemeltetési körülmények között is megbízhatóan működjön.
Az összesen 250 kilowatt csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kilowatt névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során.
Hozzátették: a modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága.
Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek – olvasható a közleményben.