Index Vakbarát Hírportál

Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a BKK a 100E repülőtéri buszjáraton

2023. június 20., kedd 13:09

Egyelőre egy vonalon valósul meg a BKK új, digitális jegyrendszere, amely segítségével már bankkártyával is lehet jegyet venni és érvényesíteni a buszon, nem lesz szükség papíralapú jegyre vagy applikációban való regisztrációra.

Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a 100E Repülőtéri Expresszen – jelentették be a fővárosi önkormányzat, a BKK, illetve a Mastercard és a K&H Bank képviselői kedden Budapesten.

Mostantól sokkal könnyebb lesz az utazás a 100E vonalon a Liszt Ferenc repülőtérig és vissza, nem kell applikáció, elég egy bankkártya, illetve egy telefon

– mondta Kerpel-Fronius Gábor okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes. „Az okosváros azt jelenti, hogy nyitottan gondolkodunk, nem próbáljuk feltalálni újból meg újból a spanyolviaszt, hanem figyelünk arra, hogy más városokban hogyan oldanak meg olyan problémákat, amelyekkel mi is szembe nézünk, és tanulunk tőlük” – mondta. 

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a 21. századi közösségi közlekedést csak digitális fejlesztésekkel együtt lehet megvalósítani, ezért volt annyira fontos a BudapestGO bevezetése is.

A Budapest Pay and GO egy olyan, a világon nagyon sok helyen használt digitális megoldás, amikor egy bankkártyával vagy okoseszközzel egy érintéssel megvalósul a jegyvásárlás és a jegy érvényesítése, nincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációban való regisztrációra

– közölte a vezérigazgató. Rámutatott,

ez még csak az előszobája az elektronikus jegyrendszernek, hiszen egyelőre egy vonalon, egy termékre valósítják meg.

„Az e-jegyrendszer bevezetése sokmilliárdos fejlesztés, ennyi pénzünk nekünk nincs” – indokolta meg a döntést Walter Katalin, hozzáfűzve, a pénzen kívül többéves fejlesztésre van szükség, amihez fontos, hogy releváns tapasztalatokat tudjanak gyűjteni.

Király Andrea, a K&H Csoport lakossági divízióvezetője arról beszélt, hogy gyors, egyszerűen használható, kényelmes és nagyon megbízható rendszert kapnak az utasok.

Rovatok